Ugrás a tartalomhoz
jún. 01. 2011

Alkalmazások

A LIKE-ok után az alkalmazások, amik (eléggé magyartalanul) applikációk, apik néven terjedtek el, sokak fejében egyet jelentenek a közösségi médiával.

Facebook oldalt szeretnék

A márkák életében a közösségi média használat kockázatos, kihívást jelentő, ugyanakkor izgalmas feladat. Feladat, hiszen nem kellenek mélyreható kutatások, hogy feltűnjön, az emberek világszerte, de 3.5 milliós regisztrált felhasználóval Magyarosrszágon is a facebookon lógnak. Ezért aztán kézenfekvőnek tűnik, hogy ahol az emberek vannak, oda kell menni a márkának is, ha szeretné elérni őket...

És innen az igény: kéne egy facebook oldal. Igen, de. Azért DE, mert a közösségi média stratégia nem egy facebook oldal létrehozásával kezdődik. Ez egy taktikai elem, aminek meghatározott üzleti/marketing és kommunikációs célt kellene szolgálnia. Hasonlóképpen az alkalmazásoknak is taktikai elemként szabadna csak szerepelniük. A fő kérdés, amit meg kell válaszolni: mi a célunk?

Alkalmazások

Az alkalmazás önmagában csak egy eszköz. Ahogyan a wikipedia definiálja:

"Az alkalmazás egy program a számítógépen amit egy feladat vagy feladatkör végrehajtására terveztek. Az alkalmazás lehet felhasználói, amit emberek számára terveztek, eszköz gyanánt konkrét munkák megkönnyítésére (pl média szerkesztők, tervezői programok stb), vagy háttérben futó alkalmazások amik az operációs rendszer munkáját segítik vagy képességeit bővítik ki (pl ütemezett feladatok)."

Az alkalmazáok semmiképpen nem állnak meg önálló kampányként. Hiába szép, amit az ügynökség social media gyanánt egy alkalmazás formájában prezentál, amíg nem tettük fel a kérdést: mire használjuk? Mi a márkánt célja a közösségi médiában? Miről szólunk? 

Kivétel erősíti a szabályt

Amennyiben gerilla eszközként használjuk az alkalmazást, nem szükséges facebook profilt építeni, hiszen nem közösségépítés, vagy hosszú távú, folyamatos kommunikáció a célunk.

Ha az ATL-ben is kommunikált kampány vagy márkaüzenethez jól illeszkedik egy alkalmazás,gerilla hatást érhetünk el vele, és egy jó ötletre épült, jól márkázott alkalmazással akár százezrekhez is eljuthatunk, ami önmagában nagy eredmény.

Jó péda volt erre a Baba Küldj egy ölelést alkalmazása, ami komoly számokat produkált az amúgy gyengébben teljesítő iwiw-en.

 

Alkalmazások fajtái

Az alkalmazások sokfélék lehetnek és sokféle célt szolgálhatnak.

Lehet a szerepük egészen funkcionális, pl. használhatók a facebookon egy "aloldal" létrehozására. Arra pl., hogy meglevő oldalak tartalmát "behúzzák", vagyis megjelenítsék hivatkozásként az amúgy más URL cím alatt található oldalt, tartalmat.

Lehetnek továbbküldés reményében fejlesztett szórakoztató alkalmazások. Pl. idézet küldők, játékok, kép modifikációs stb alkalmazások. A határt itt a technológiai jártasság, a fantázia és a pénztárcák szabják meg.

Ezek az alkalmazások lehetnek külső oldalon futó, a facebook platformmal összehangolt alkalmazások, amik megoszthatók a saját profilon. Ahogyan pl. a képen látható intel The museum of me című alkalmazása.

   

 

Vagy lehetnek facebookon található alkalmazások, amilyen pl. a Facebook QUIZ, vagy facebookba fejlesztettek.

Érdemes figyelembe venni, hogy a külső alkalmazásokat a felhasználónak le kell tölteni, amihez jóvá kell hagyni hozzáférést az adataihoz. Ez sokaknak kedvét szegi az alkalmazás használatát illetően. A küszöb átlépéséhez vonzó mechanizmusra, ígéretes szolgáltatásra, egyediségre kell törekednünk.

A facebook stúdióban megtalálható esettanulmányokat ajánlom inspirációképpen.

Írásomban csak a facebookon futó alkalmazásokról tettem említést. A mobil világában ez egy újabb postot megér, de ezt kolléganőmre bízom. www.mobilizator.blog.hu

süti beállítások módosítása